Thursday, December 1

Melayu buat kerja memang cincai

Assalamualaikum.

PERHATIAN (!) Entry ini bukan bertujuan nak kutuk kaum Melayu okay sebab aku pun kaum Melayu juga. Entry ini sekadar untuk melepaskan geram. Di ulangi. Melepaskan geram. So, jangan nak melatah cepat sangat ya!

Ceritanya macam ni. Aku apply nak pasang UNIFI dekat rumah aku. Sepatutnya semuanya lengkap sekali dengan installment ke apa kejadahnya. SEPATUTNYA LENGKAP & SEMPURNA. Ini tidak. Umpama dah berak tapi tak cebuk. Ini lah Melayu.

Kontraktor tu datang kami sekeluarga layan bukan main baik. Borak dah bukan main ramah. TAPI tu lah dia melayu. Cakap tak serupa bikin. Sepatutnya janji pagi, datangnya petang. Itu tak apa lagi aku boleh maafkan. Lepas tu kerja belum siap dah nak blah! Sepatutnya kena pasang 3 benda. Telefon. Internet and Tv. tapi dorang baru pasang internet and telephone.

Kalau blah datang balik sambung kerja tak ape. Aku pun paham kan dorang penat nak rehat ke apa! Ni tak datang-datang. Call tak reti berjawab. Ini bikin aku panas ni! Tanpa buang masa aku pun pergi lah TM Point tu nak buat complain.
Nak tahu berapa kali aku complain baru orang TM call aku balik bagi feedback? 4x complain and hampir sebulan babe aku tunggu! Itu pun dia call aku sesudah abang aku maki dorang dalam email. Itu lah melayu. Dah kena maki baru pandai nak buat kerja.

Eh itu tak pandai lagi. Ada ke dia hantar kontraktor yang sama? Lepas tu dia pasang cabal tv tu wayar-wayar berselirat dekat lantai. Bero lu ingat rumah aku rumah setinggan ke kau nak buat kerja sakai-sakai macam tu? Kau bodoh ke kau xde akal? Lepas tu bila suruh paku, kata paku xde la bagai. Macam ni lah melayu punya kerja. CINCAI !

Bila abah aku mengamuk kau pandai kecil hati. Konon kata keluar nak pergi beli paku. Last-last tak datang balik. aku dah agak dah. Melayu punya kerja memang macam ni. Biasa lah kan berak tak basuh. HAHA. Melayu melayu.

Haaa. TM Point kau tunggu aku cuti. Aku datang sana mengamuk. Kau tunggu! Kau tunggu! Hidup kalau tak menyusahkan orang memang tak boleh agaknya. Aku dah bayar, service tak dapat. Puii TM!

9 comments :

safurara said...

yeke cm tu?ich teruknya.knp smpai teruk cm ni.takkan sebulan pon xsiap pasang.

SoLy SoLicious said...

buat keje lepas tgn je ni..

kotak bulat said...

ish,kalau kene kat kb, geram gak cmtu.. ni sama je kat uma ni..aircond rosak, kata nak dtg arini tapi smpai mlm xde dtg2,pastu dan nk maghrib td call kata xpat datang sebb hujan.. tp tu bkn melayu la..

Azzah said...

ramai dah orng komplen pasal TM ni

Kartini said...

adeh. pahni nak psg unifi.. sabo je la.

kura said...

namapun melayu. haa kan dah terkutuk melayu.. hahah

Kc Kasedah said...

dulu nk pasang internet kat umah aku ni makan masa 3bulan k? 3bulan! banyak kali call, tak jalan2 jugak. dlm bulan puasa baru jalan. lembs kan ? duit internet nk cepat, perkhidmatan lembs!



bodoh kan?

Unknown said...

tm mmg camtu service dia..dulu aish pun penah kene..aish dtg serang tm tu..haha..nasib la kan..kt bayar..and customer always rite maa!

ct kektus said...

haha. rileks eyfa. kang hilang keayuan tu. :)


tu jenis orang nak untung tapi kerja asal boleh sudah.

 
\\ALL RIGHT RESERVED. Copyright@ HAK MILIK AFIFAH ALIAS//
Full Designed by eyfaaliasstory.blogspot.com