Friday, August 31

Acah-acah wishlist.


Assalamualaikum.

Sebelum ni aku tak pernah nak ada wishlist. Kalau ada pun aku tak akan usaha untuk dapatkan apa yang aku nak. Yelah aku pun demand nak benda mahal-mahal. Dah tahu diri tu tidak berduit lagi mau demand melebih kan. HAHA.

Bila dah meningkat dewasa ni, aku dah mula ada perasaan ingin kumpul barang-barang yang aku minat and aku admire sangat-sangat! Erk. Minat dengan admire tu tak sama ke? Hewhew.

First sekali, aku nak keluar kereta. Insya'allah lagi 2 atau 3 tahun lagi. Nak tahu aku nak angkat kereta apa? Dalam perangancangannya aku nak angkat kereta Mazda2 ataupun paling cikai pun Saga FLX tapi abang aku nasihat suruh ambil Mazda. Tapi itu semua perangancangan. Kita tengok jelah kereta apa yang dapat aku beli dengan duit yang aku ada kan. HAHA.


Second, Iphone 5. HAHAHA. Walaupun belum release lagi dekat Malaysia. Lambat lagi lah kan nak release nya tapi aku dah nekad nak beli juga tak kira apa pun yang terjadi.


Third, laptop Apple. Tak kisah lah apa design yang pasti color putih pink macam gambar bawah ni. Tapi yang bawah ni limited memang harapan lah nak dapat kan. HAHA. Ini mau harga 3 hingga 5 ribu harganya tapi tak apa. Berbaloi kot.


So far ini sahaja yang aku nak achieve dulu. Target nak dapatkan semua barang-barang ni dalam jangka masa 5 tahun. Start sekarang aku nak belajar berjimat. No more shopping online. No more lepak-lepak dengan kengkawan (kalau lepak pun bawa 20sen order ais kosong je) HAHA. No more makan mewah-mewah and kira kesimpulannya no more pembaziran. HAHA.

Mari ramai-ramai doakan rezeki aku mencurah-curah ke ladang gandung agar dapat aku penuhi semua wishlist aku ni. Amin~ Hehe.

9 comments :

ct kektus said...

lagi 2,3 tahun dapatlah kereta mazda tu. pastu dah ada kereta, mai lah johor ea. :D

INNANIE ARIFFIN said...

insya-Allah. usaha, mesti boleh dapat apa yang diinginkan~

ezy.fia said...

kite pon nk amek kete..
tp saga je mmpu..
hehe

EkaTikah said...

wah...mac book pink putih putih tu cantik sangat-sangat ^^

iyka syafika said...

waaaa..suke hello kitty...lptp apple tu pn nk jugak..

Unknown said...

comel nyer set hello kitty!

ieza ashaari said...

caiyok !

dalam masa lima tahun macam2 boleh jadi. mungkin lebih dari yg diimpi akan diperolehi..insyaAllah.. :)

cci said...

suke gambar yg memula tu.. sume pink n kitty.. ^_^ cute giler..

Unknown said...

insyaAllah boleh dapat ni! :)

 
\\ALL RIGHT RESERVED. Copyright@ HAK MILIK AFIFAH ALIAS//
Full Designed by eyfaaliasstory.blogspot.com