Thursday, September 13

Kurus sebelum 2013.


Assalamualaikum.

Sedar tak sedar sekarang dah masuk bulan September dah kan? Cepat betul masa berlalu. Aku rasa masa aku banyak terbuang dekat benda-benda yang tak berfaedah. Contohnya? Ala takkan nak kena bagi contoh. Faham-faham sendiri lah kan.

Seperti yang korang semua tahu aku sekarang tengah on diet starting on birthday aku 02 July 2012, dan masih di teruskan sehingga sekarang. Berat asal sebelum aku diet adalah 102KG dan sekarang berat aku dah turun kepada 89KG. Alhamdulillah~

Sebelum ni memang aku ambil Herbalife untuk membantu aku dalam pemakanan but now aku dah tak ambil herbalife sepenuhnya aku cuma ambil tea mix aja yang lain aku tak ambil. So far berat aku still turun di sebabkan aku jaga pemakanan and juga senaman aku.

Orang kata kalau diet kena 70% dari pemakanan kita and 30% dari senaman kita. But bagi aku kalau diet sahaja tanpa senaman effect dia lambat. But if buat both insya'allah akan dapat hasil yang cepat, cekap, dan pantas. Cewah! Haha.

Sekarang aku dapat cabaran baru iaitu turun 20KG within 2 months. Cabaran sudah pun bermula dan akan tamat pada 19/11/2012 dan peserta yang dapat turun 20kg akan dapat RM1000 sebagai ganjaran. Wow! $_$


Sekarang aku dah mula kawal makanan dan senaman yang aku lakukan supaya aku boleh menang RM1000 dan buktikan pada semua yang aku mampu ubah diri aku and aku nak buktikan dekat semua orang yang ejek-ejek aku tu yang aku boleh kurus dan cantik macam orang lain juga. Jyeah!

KURUS SEBELUM 2013. Caiyok~ Caiyok~!

10 comments :

Unknown said...

Semoga berjaya :)

Sekejap je masa berlalu..

Unknown said...

Semoga berjaya :)

Sekejap je masa berlalu..

ct kektus said...

eyfa boleh punya. kena byk sabar nak turunkan. mana tau rezeki eyfa kan, boleh menant rm1k tu.


gudluck dear. ;)

Mila Ahmad said...

good luck ye.

♥fie yasmin♥ said...

chaiyyok2.. i pon da start ambik herbalife. tapi tu la harga dia agak sedikit mahal for me as a student. ingat after this nak ambik teamix saje jugak.

ezy.fia said...

go eyfa go!
mesti boleh!

Unknown said...

good luck sayang. tapi aku rasa better kau amik gak F1 tu utk seimbangkan dlaman kau.

jgn cpt putus asa kawan. aku yakin kau boleh buat ape yg kau rancangkan..

adarain said...

all da best!!!!!..
fighting!

Amanina said...

hmm ye la, cepat je masa berlalu.
chaiyokkkk! akak mesti boleh punya :DD

tiafazunia said...

tia pon nak kurus. tp herbalife mahal sgt lahh :(

btw, pasal masquerade tu tia cari baju semua kat times square :)

 
\\ALL RIGHT RESERVED. Copyright@ HAK MILIK AFIFAH ALIAS//
Full Designed by eyfaaliasstory.blogspot.com