Monday, April 9

Pihak kami akan keluarkan saman.

Assalamualaikum.

Semalam, aku ada publish kat satu web untuk beli handphone second hand. Tak lama lepas tu ada satu number message aku kata dia nak jual Blackberry dia. Kebetulan memang aku nak cari Blackberry untuk kawan aku.

Then aku suruh la dia hold dulu phone tu nanti aku akan confirm kan balik dekat dia and then memula dia kata okay aje. Aku mintak kurang, dia nak tolak Blackberry tu RM280 aku mintak RM250 then dia kasi aku RM240 so kira memang murah lah. Sangat murah okay sebab dia kata dia baru guna phone tu tak sampai sebulan pun.

Aku rasa macam susah sikit nak percaya, aku cadang nak jumpa dia nk tengok phone tu then dia duduk area Perak memang tak lah kan. Pastu aku cakap hold lagi phone tu aku nak fikir dulu. Lepas tu dia macam gesa-gesa aku.

Aku dah la dalam class time tu, aku cakap kalau confrim aku akan bank in by today before 5 PM then aku fikir-fikir balik baik aku cari bebudak area KL boleh juga tengok condition handphone tu. Aku pun cancelkan lah dengan budak ni. Lepas tu.........................


Aku rasa macam "Err... Kau okay tak ni nak saman aku tanpa sebab? Kau ingat aku student aku ilmu tak tinggi? kau boleh nak saman aku sesuka hati?"


Adat berniaga? Hello! Aku pun berniaga, kau ingat aku xtau law pasal perniagaan? Kau tak tahu pulak sekarang ni aku tengah study law? Kau ingat kau boleh nak kencing or nak game aku sesuka hati kau? Silap orang la minah!

Tadi bukan main "Semoga Allah rahmati hidup kamu" Sekarang bila aku dah sound, kau cakap lucah-lucah pulak. Kau okay tak ni budak? Dia kata dia dah post barang tu, macam la aku tak boleh return balik kan? and then aku belum BAYAR lagi kot tak lagi. Ada ke peniaga if customer belum bayar dah sebuk nak post barang? Ada?


Lepas tu kalau dah post mesti ada trekking number. Aku mintak Trekking number terus dia reply "P jilat **** bf kau la k" Tetiba pulak nak marah. Aku rasa macam nak tergelak tengok orang macam ni. Kayo sangat agaknya kerja nak menyaman orang.

Bukak file kes aje dah RM1500 dan ke atas. Aku rasa dia ni anak Tan Sri ke, Dato' ke kan sesuka hati nak saman orang tanpa sebab. Kesian. Kau salah pilih lawan la. Sila cuba lain kali ya!

KBAI~

21 comments :

Luqman Zakaria said...

nampak sgt..nasib baik cancel..baru leh tau perangai orang yg meniaga tuh cmne..huhu..sampai nk maki2 customer..T_T sedih~

Unknown said...

memang kelakar orang ni. kos nak masuk makhamah lebih tinggi dari dari harga barang. tak berbaloi

Nur Dalin said...

nmpak sangat nak mengencing org.. toksah layan org sakit jiwa mcm ni..

Unknown said...

haha ape kata kau pegi report kat balai je. biar dia rasa dok dlam balai jap.. senang je nak ugut orang

cici tembikai said...

HAHAHHA tu untungnya belajar law , semua tau kan =p tapi teruknya perangai dia -,- nak mencarut bagai. entah2 mat remps mana entah , nasib baik tak jadi beli

anNaqia said...

uuu, bahaya betol la orang zaman sekarang.

Nour Adieb said...

Eiii,gilalah orang tu

Miss N™ said...

huh..nmpk sgy menipu nih..!
jgn dilayankan..kalau dia saman pun, xde bukti..!

Bobo said...

bahaya tu, gaya mcm nak tipu je tu.. kaki songlap kot.. nasib baik hang tak byr lagi..

fieda said...

rasanya ni budak2 takder keje ni..saje2 jer buat keje mengong..

ezy.fia said...

hikhik.. lucu aih..
nmpk sgt penipu kan kan kan..

ary_lee said...

Pehhhh...
Sunatkan buat kali kedua, baru tau...
Huh...
Macam2 lah zaman skrg nih..

Mila Ahmad said...

apelah macam bangang sangat dia tu. xpenah dengar org post barang b4 pembayaran ? yang ni memg kelakar der.

SumeSakan said...

aiyooo orang macam ini pun ada ka?terang2 nak kencing lah tuh...seb bek x terjebak kan?

nur anis said...

hakhak..macam budak takde ilmu je nih...

Pka Rahim said...

hi..
jemput join segmen pka.

http://pkaemerald.blogspot.com/2012/04/segmen-pka-rahim-feberet-color.html

tq :)

abgDude a.k.a kai said...

btol gila punye budak!

. encikkai.com .

soniacamili said...

huh..tension plak tengok budak tu msg..ntah paper nak saman orang..
hahahaha..kelakar gak skit baca..XD

Rosalia said...

ish2 mcm2 la jgn mudah percaya la k. gi cri kt kedai je sng
:)

udie joe said...

memang silap la bdk tu..nk game ngan peguam..haha

Tea Dno said...

emosi terlebih..kesian..macam dia sorang je berniaga ek..adehh

 
\\ALL RIGHT RESERVED. Copyright@ HAK MILIK AFIFAH ALIAS//
Full Designed by eyfaaliasstory.blogspot.com