Friday, March 30

Menuju ke jalan Allah.

Assalamualaikum.

Aku sebagai manusia aku tahu aku tak akan lari dari membuat kesilapan dan aku sedar, dosa aku mungkin setinggi gunung dan mungkin juga seluas lautan.


Aku tahu kadang-kadang aku lalai untuk melakukan suruhan-Nya, aku juga tahu kadang-kadang aku teringkar pada larangan-Nya. Aku rasa aku dah cukup dewasa, aku tahu nak bezakan baik dan buruk atau pun dosa dan pahala.

TAPI..................

Aku tak tahu kenapa hati ni keras dan degil. Kalau lah aku boleh mengulang semula masa dan waktu yang telah hilang dan terbuang. Kalau lah boleh aku perbaiki segala yang terjadi. Tapi waktu tak berhenti. Tapi detik tak kembali.

Ya Allah, aku memang tak layak menerima Syurga-Mu tapi aku juga tidak mahu merasakan siksa kubur-Mu dan api neraka-Mu, aku tak sanggup. Maka ampuni lah dosa-dosa aku. Terimalah taubat ku sesungguhnya Engkau Maha Pengasih lagi Maha Penyayang, berilah aku hidayah dan petunjuk-Mu Ya Allah....... AMIN....







 
\\ALL RIGHT RESERVED. Copyright@ HAK MILIK AFIFAH ALIAS//
Full Designed by eyfaaliasstory.blogspot.com