Wednesday, February 29

Sate Ikan

Assalamualaikum.

Hari tu aku pergi keluar makan malam dekat area KL. Cerita ni cerita last week baru hari ni aku teringat nak share dengan korang semua. Hehehe.

Malam tu kawan aku nak belanja makan Steak sebab dorang baru gaji. Aku pun on ajelah dah orang nak belanja kan? Huhu. Rezeki tak baik di tolak kan? Ngeeee =D


Masa sedap-sedap dengan makan Steak tetiba ada satu motor ni lalu. Aku rasa macam pernah nampak motor ni dekat depan sekolah aku zaman sekolah dulu. Oh ya aku baru teringat rupanya itu motor Pakcik jual Sate Ikan.

Oh Em Jay!

Aku rasa macam dah lama sangat tak makan sate ikan ni. Dulu asal balik dari sekolah aje mesti wajib beli sate ikan ni. Dulu satu 10sen aje sebatang sekarang kalau tak silap aku dah naik 20sen eh?


Bila aku dah nampak Pakcik tu berhenti, aku fikir mesti al dia stay lama sikit sebab aku tgh nampak dia bakar sate ikan tu. Dalam hati aku, kejap lagi nak pergi beli sate ikan tu.

TUP TUP ! 

Aku leka makan, aku pandang belakang aje Pakcik sate ikan tu dah tak ada kat situ. Hampanya perasaan aku korang tak tahu macam mana. Hilang selera aku nak makan steak time tu (Padahal steak dah habis dah time tu) HAHAHA. 

Sekarang ni dalam kepala otak aku, Sate Ikan aje 24/7! Lagi-lagi teringat pulak kuah sate ikan tu, lagi la jemm kepala otak aku tahan nafsu. Aku rasa kalau aku tengah mengandung mesti anak aku dah kempunan dah duduk dalam perut tak tak dapat makan sate ikan. Sobs :'(

11 comments :

Azzah said...

tak pernah dengar sate ikan..kalau ada nak cari jugak..

Unknown said...

sedapppp! cicah dengan sos die.. urmmmm

cintailmu89 said...

serius teringin sangat nak makan..
nostalgia betul ni makan satay ikan ni..
yang peliknya yang jual satay ikan ni memang kena pakai ex5 eh>?hehe

Unknown said...

perghhh gile terliur siot!

Amanina said...

masa sy kecik2 dulu 10sen je sbtg. sekarang dh naik 20sen, tapi sate ikan ni mmg sedap.. kuah dia, perghh.. haha :)

Princess Feyqa said...

dpn skola fiqa ada hehe

Hafizin Jamil said...

minta belanja.haha

ezy.fia said...

sate ikan mmg sedap!
lg sedap dr sate kajang.. kehkeh

CIK YAYA'NA said...

sedap ni,, dah susa nak jumpe sekarang,,

dendanium said...

dekat mana ni??? plis share tempat pakcik tu jual plis mengidam ni..huhuhu

dendanium said...

dekat mana pakcik tu jual? pliss share saya mengidam ni... huhu

 
\\ALL RIGHT RESERVED. Copyright@ HAK MILIK AFIFAH ALIAS//
Full Designed by eyfaaliasstory.blogspot.com