Tuesday, July 26

Aku tak percaya cinta.

Assalamualaikum.




Cinta. Aku tak tahu kenapa sejak dari dulu lagi, aku tak pernah percaya cinta tu wujud. Bagi aku lelaki and perempuan ni masing-masing tak boleh di percayai. Bila tengok keadaan sekeliling, orang bercerai makin lama makin ramai. Kalau yang couple toksah cerita lah kan. Hari ni couple esuk lusa dah clash.


Aku selalu fikir pasal benda ni. Kalau wujud cinta tu kenapa boleh jadi macam tu? Mesti nanti akan ada orang yang kata "Jodoh pertemuan di tangan Allah, kita hanya merancang Allah yang menentukan" Yeah! Mesti akan ada orang yang cakap macam ni.

Aku tak percaya cinta. Dari dulu lagi kalau aku couple aku tak pernah serius. Aku dah tak ingat berapa banyak kali aku couple. Lagi pn aku couple just for fun. Kiranya aku couple just untuk isi masa lapang aku. Couple hanya untuk berteman. Kalau aku pergi mana-mana ada orang teman. Kalau bosan ada orang hiburkan aku. Itu sahaja tujuan aku couple.

Macam yang aku cakap, aku tak pernah percaya cinta. So, kalau clash aku tak pernah menangis. Aku tak pernah rasa kehilangan. Aku tak rasa sedih pun. Aku tak pernah rasa bila clash tu satu penderitaan. Kalau harini aku clash. Esuk lusa aku dah couple dengan orang lain.

Senang kan hidup aku? Tak payah nak menangis and melalak sebab kena tinggal dengan lelaki. Macam-macam lelaki dah aku jumpa. Tapi satu pun tak melekat kat hati aku ni. Aku tak tahu kenapa. Maybe juga sebab aku tak percaya cinta tu pasal sorang lelaki pn tak melekat.

Tapi aku sangka kan panas sampai ke petang rupanya hujan di tengah hari. Ada seorang lelaki yang telah berjaya menawan hati aku. Dan lelaki tu juga la dah hancurkan hati and perasaan aku. Arghhh! Baru lah aku dapat rasa macam mana sakitnya bila cinta kita kena khianat! Grrr~

Pada mulanya, aku couple dengan dia macam biasa aje. Untuk buat isi masa lapang. Aku tak pernah sayangkan dia. Kitaorang mula bercinta pn dari jarak jauh je. Tapi tak lama lepas tu dia datang tinggal and study dekat KL ni demi aku. Katanya senang nak jumpa aku selalu.

BERSAMBUNG............................

*****Toyota Vios*****
*****PROTON INSPIRA*****
*****P1 4G EXCLUSIVE*****
*****CELCOM COLUMBO*****
*****DIGI IPHONE4*****

16 comments :

Zahirah said...

saya percaya cinta. tapi nak dapatkan cinta yang betul-betul sejati tu memang susah. so, kenalah berusaha sikit. cinta perlukan kesefahaman, kejujuran dan juga sikap ambil berat dalam diri masing-masing. rupa tu tak penting dah zaman sekarang ni.

SoLy SoLicious said...

nak nyanyi sikit boleh x?? heee...

he he he..aku xpercaya..CINTA..hahaa

ezy.fia said...

ku percaya ada cinta~
ewah..
haha..

ala ngape sambung lak..
huhukk

Unknown said...

dulu aish pun tak caya kan cinta tau..sbb da penah kene tipu ngn lelaki..tp mcm kamu jugak la..lama2 fall in love gak..huhu..

cepat sambung citer..! hehe

iPai said...

laa .. boleh plak dia sambung2 cenggini ..

jgn tak percaya .. jangan di cari sgt, sebab ia akan datang bila masa dan tempat yg tepat nanti ..

Firdaus Life said...

eyfa kene percaya pada cinta. yang tidak boleh dipercayai ialah pasangan atau lelaki itu sendiri

K said...

cinta pada Allah :)

p/s : cepat sambung :P

Unknown said...

cnta msti prcaya mempercayai.. ops smbungan~

ross lizzy said...

taksabar nk baca smbungan..tp kan kak eyfaa...cinta tu apa sebenarnya??dan kenapa kita msti bercinta???hehehe

adan said...

best pulak entri ni.. tunggu sambungan..

Tea Dno said...

susah nak cari cinta sejati. eyfa cepat sambung!!

Tea Dno said...

manusia skang ni dah macam2. so, nak jumpa yang baik memang susah. huhu. tea couple dah lama kot. tak penah pulak lama cenggini.

ct kektus said...

bagi kite cinta tu complicated lah eyfa. -_-'

kadang2 terasa kite yg terhegeh2 nak cinta t, kdg2 macam cinta tu yg mengejar2 plak.

dah macam drama pulak. hehe ;)

Mr.Superman said...

Speechless =='

Mr.Superman said...

Tp kne bg sepatah 2kata jugak.


ma abg kata,klu kita ikhlas dgn seseorg insyaAllah..hubungan akn berkekalan.


jd..abg rs sbb berlakunya cerai berai myb sbb psgn x ikhlas antara satu sama lain.klu prmpn ikhlas,laki x ikhlas.dan sebaliknya.

Ini maybe la..==' ntah la.abg bkn seorg yg sempurna bab2 ni.pengalaman mgkn byk.

Mr.Superman said...

Tp pengalaman mengajar kita utk lbh matang dlm percintaan dan perhubungan.x kesah hubungan dgn siapa skli pun.

:) Jgn sdh..1hr nti pasti ada seseorg yg ikhlas dan kita pun ikhlas dgn dia.InsyaAllah..

 
\\ALL RIGHT RESERVED. Copyright@ HAK MILIK AFIFAH ALIAS//
Full Designed by eyfaaliasstory.blogspot.com