Saturday, July 30

Kantoi curang kali pertama.

Sambungan dari Aku tak percaya cinta.

Bila dia dah stay kat KL. Kami boleh dikata kan tiap-tiap minggu jumpa. Dah tu 24jam message. Memang dah macam kembar siam tak boleh pisah dah. Always nak bersama. Masa tu aku masih belum sayangkan dia. Aku ni jenis senang suka dekat orang. Tapi nak sayang tu susah sikit. Makan masa. 

Bila dia dekat KL dia tak ada sesiapa melainkan aku. Aku pun kenalkan la kawan-kawan aku dekat dia. Fyi, dia ni jenis caring gila and dalam banyak-banyak ex aku sebelum ni, dia paling memahami aku.

Aku ni jenis kepala angin and panas baran sikit. Pantang dia silap sikit mesti keja aku nak marah aje. Kalau bukan silap dia pn, dia juga yang kena marah. Masa memula couple dengan dia. Dia memang selalu jadi mangsa aku lepaskan kemarahan. Tapi dia tetap cool. Dia tak pernah sekali pun tinggikan suara dekat aku. Dia coolkan aku lagi ada lah. Tak pun dia pujuk aku supaya tak marah lagi.

Memang dia sangat baik pada mulanya. Everything dia buat untuk aku. Susah sesama, senang sesama. Semuanya buat aku terharu. Tapi jangan silap. Kau buat aku terharu tak semestinya aku kan jatuh cinta dengan kau. Itu bukan aku.

Suatu hari, di pendekkan cerita! Dia kantoi curang dengan aku. Aku tak tahu sebab apa and aku malas nak tanya. Aku relex aje. Belum pape dah ada niat pasang lain. Ini lah salah satu sebab buat aku tak percaya cinta. Perempuan tu pun aku kenal. Dia flirt dengan kawan aku sendiri. Dah tu aku hati kering mintak break terus dengan dia.

Biasa lah lelaki kan. Memula bercinta kononnya lautan api pun sanggup pergi berenang sebab nak buktikan cinta punya pasal. Konon aje lebih. Suruh pergi berenang kat lautan api bebetul kang baru tahu! Tengok sanggup ke tak sanggup! Cakap aje boleh lah kan. Puii.

Dia terus datang rumah aku masa aku cakap aku nak break tu. Memula aku taknak keluar jumpa dia. Tapi di sebabkan aku tak lah kejam sangat kan, aku pun keluar lah jumpa dia. Aku ajak lepak belakang rumah aku. Lepas tu aku mintak phone dia. Aku terus bukak sim lepas tu patahkan sim dia dengan slumbernya.

Puas hati aku. Lepas tu dah settle semua, kiteorang dah okay balik. Tak jadi nak break. Huhu. Lepas aje kejadian yang dia curang tu. Perangai dia langsung berubah mendadak. Apa aku nak semua dia turutkan. Macam kena pukau pun ada. Maybe sebab dia nak ambil hati aku balik and tebus kesalahan dia.

Sejak tu, kawan-kawan aku kata dorang nampak dia macam betul-betul sayang dekat aku. Aku tak tahu la dari mana dorang nampak sedangkan aku tak pernah rasa pun dia sayang aku. Aku just rasa dia sayangkan aku main-main. Tak serius. Dengan kata lainnya CINTA MONYET.

BERSAMBUNG...........................
*****Toyota Vios*****
*****PROTON INSPIRA*****
*****P1 4G EXCLUSIVE*****
*****CELCOM COLUMBO*****
*****DIGI IPHONE4*****

19 comments :

K said...

cepat sambung lagi, semakin menarik. klise XD

halidaRahman said...

if i jadi you, for sure lah kecewa tp tak slah u maafkan dia kalau dia betul2 dah nak tebus kslahan tu. hehe ^^,

abglan said...

uik..! ngeh ngeh aru masuk sini.. alamak termasuk time gado ngan pakwe lak.. aiyak!

Zahirah said...

sabar ye eyfa? hehe. teruskan perhubungan kalau ada perasaan. kalau tak ada, jangan teruskan. nanti tak adil pula

Akulah Pak Lan said...

Laki keluar ngan ramai perempuan adalah lelaki normal..

Vitroh Virus said...

Cinta kok di buang di tempat sampah,,,?

Cinta itu dari hati..
Maka juga harus dibuang ke lain hati..
Dari hati ke hati..
Itulah cinta..
Hati sebagai tempat utama untuk berlabuh..
Laksana Raja dan Ratu yang setia bersatu dalam kerajaannya..

farhan said...

huhu...cinta itu buta ke cinta itu palsu..

ct kektus said...

ceh. kawan punya awek pon nak ngurat jugak. ish2.


suka bab eyfa patahkan sim kad dia. gud2! :p

ct kektus said...

hm. laki kan eyfa, ayat mmg manis je awal2. dah lame2 nanti. mulalah tunjuk belang. :p

iPai said...

ganas ye part patah sim card tuh ..


hmm, menarik juga eyfa ni .. tp aku percaya, kau boleh berubah satu hari nanti ..

tak sabar nak tunggu cerita sambungan plak ..

Nur Farah said...

waaaaaa... fara pun tak percaya cinta... tehee,,,

tapi disebabkan tak percaya so fara tak cople.. bukan macam u la.. ahahhaa...

apa apapun..conti ya.. nak tahu.. macam mana u tahu yang cinta tu wujud n percaya.. ;p

Mr.Superman said...

uish..saspen-der btl la cte ni... -__-


cpt la eyfa x sbr nk bc lg ni.hehe :D

ni cte betul ke yunk?


untung le laki tu..dan malangnya lelaki tu klu curang.

Mr.Superman said...

ekk..jp.lelaki tu ternyata bkn abg!

apa sume ni eyfa,curg dgn abg T_T

anismelon said...

betul la dye berubah toh..kalo tak tak kan dye sanggup wat ape je yg efa nak..

yg patah kan sim card toh sebab ape erk??huuhu

Tea Dno said...

wahhh ramai bekas pakwe nih. :D

Tea Dno said...

cerita menarik . nak sambungan !!

Tea Dno said...

entah lah. tea bercinta, bercinta jugak. tp nak percaya tu memang susah.

Tea Dno said...

tp, tak percaya pun tea boleh kapel sampai 4 tahun. huhuhhh.

Tea Dno said...

masalahnya kalau melibatkan lelaki ni kan... lebih kurang je. haish haish haish.

 
\\ALL RIGHT RESERVED. Copyright@ HAK MILIK AFIFAH ALIAS//
Full Designed by eyfaaliasstory.blogspot.com