Sunday, July 31

Cemburu tandanya sayang eh?

Sambungan daripada Cuba serius dalam hubungan.

Memula everything memang best. Time puasa kiteorang kerja sama-sama. Berbuka sama-sama. Everything buat sama-sama. Masa time raya dia buatkan aku KEK BATIK. OH EM J! Sweet sangat. Mana lah pernah lelaki nak buat kek untuk aku. Walaupun hanya kek batik kan. Aku sendiri pun tak reti buat! =P

Dah lepas raya tu perasaan sayang aku pada dia makin menebal. Tuhan aje yang tahu macam mana sayangnya aku dekat dia. Aku tak pernah sayang mana-mana lelaki macam ni sekali. First time okay.

Bila aku mula serius dalam hubungan ni, bila aku mula sayang dia. Dia pula mula berubah. Semua gerak-geri aku dia nak kawal. Lambat reply sikit message dia, dia dah tuduh aku macam-macam. Aku pelik, masa sebelum aku sayang dia, kenapa perangai dia tak macam ni? Aku reply lambat tak ada pun bising. Sekarang? Hmm.

Dia terlampau menjaga aku. Benda kecil pun dia boleh cemburu. Sampaikan aku tak boleh berkawan dengan mana-mana lelaki. Padahal dia dah aku memang dari dulu lagi aku memang ramai kawan lelaki. Lepas tu, cemburu punya pasal semua nama kawan lelaki aku dalam phonebook semua kena delete. Ada kawan-kawan aku yang siap kena maki lagi dengan dia.
Padahal kawan-kawan aku tak buat apa-apa salah pun. Ada sorang kawan lelaki aku tu dah nak berkahwin. Memula dia jemput kata nak hantar kad kahwin dekat aku. Di sebabkan kena maki dengan dia langsung kawan aku tu senyap tak jemput pun aku datang kenduri kahwin tu.

Okay. Lupakan cerita pasal kawan lelaki aku tadi. Maybe dia buat macam tu sebab dia sayangkan aku. Aku cuba berfikiran positif pasal dia. Yang negatif buang jauh-jauh!

Sepanjang kitaorang couple, punya lah elok aku layan dia. Dah la tiap-tiap minggu keluar, semuanya guna duit aku. Tengok wayang pakai duit aku. Makan pun duit aku. Dia keluar bawa badan aje! Kekadang dia xde duit nak makan, aku yang bagi makan, tak ada duit beli barang aku kasi pinjam, sampaikan duit belanja pergi class pun aku yang kasi. Kekadang tu aku sampai tak ada duit sebab nak tolong dia punya pasal.

Mak ayah aku pun dah terlibat. Aku couple memang mak ayah aku tahu. Siapa yang sanggup tengok boyfriend tak makan? Aku sampai mintak parents aku duit semata-mata nak kasi dia makan. Parents aku pun jenis tak berkira. Dia dari Sabah so family jauh tu pasal parents aku tolong.

Lama ke lamaan dia naik lemak. Bagi betis nak peha, bagi peha nak kepak, bagi kepak nak penyepak!! Hidup selesa semua aku yang tanggung dari A sampai Z. Okay aku tahu aku bodoh kan? Tapi dah sayang nak buat macam mana kan?

Oh lelaki biasa lah bila dah hidup selesa mesti gatal nak pasang lain. Haaaa. Kan dah KANTOI untuk kali yang ke dua!! Kali ni aku rasa sakit hati sangat. Sumpah! Masa first dia buat hal macam ni aku tak sakit hati sebab aku tak sayang dekat dia. Now? Tuhan ajelah tahu macam mana aku rasa.

BERSAMBUNG..............

24 comments :

Anonymous said...

woww..cpt smbung..xsabar nak bc next...skitnye atyyyy >.<

Unknown said...

dah macam novel je

Anonymous said...

hehe..umh fara pon xterkmas..nak kemas umh eyfa.hehee

Han Hanni said...

kadang2 cemburu memang tandanya sayang.kadang2 memang menyakitkan hati..hikhik

Mr.Superman said...

owh,sgt x ptt la eyfa!


ni yg geram ni..habaq mai sapa laki tu. ;(

Mr.Superman said...

nk j kacang lpekn kulit pun jgn la smpai mkn duit awek.x gentle la bai..

K said...

haram jadah punya laki.

anismelon said...

kek batikk..ingt lagi..anis buat kan tok si dye..tak reti buat tp bile dye cakap dye suke anis belajar wat..tapi nothing..tak dihargai pon..huuurrmmm..

sambung lagi..nak bace..heee

Cik nadya said...

adoi ~ xcke boy tlbeh cemburu , 2yg single je neh :')

Unknown said...

tgh syok baca ni brsambung lak... #LOL

hurm.. btl ke laki ni mcm tu? ish~

iPai said...

keji gila sampai amik duit orang lain, lepas tuh buat hal .. memang tak kenang budi betul ..

ni cerita dah lama ke atau baru2 lg ?

Unknown said...

@Abang Stalker

ikutkan hati rasa nak pukul je dia bang sampai mati. sumpah sakit hati.

Unknown said...

@sergeant keroro

ni namanya loser!

Unknown said...

@iPai

ni cerita lama. tapi tak lama sangat 2 tahun lepas. hehehe.

farhan said...

sabar je..apa yg dia buat tu akan dibalas ..allah maha mengetahui

Damn Nations said...

Laki x guna..... Dah dpt perempuan baik dia buat mcm tu plak! *geram*
Cepat bersambung! hehe :)

Anonymous said...

Goshhhh! Jahat gegila nihhh! ><

EEEEEEEEEE.

Yumida said...

huhuhu...so sweet tuuu...mn de lelaki pndai bake kek...

alamak bersambung daaa....excited nk bc...

slmt berpuase yer...

Tea Dno said...

pehh makin banyak sambungan ni!

Tea Dno said...

we want more, we want more. hohohhh.

Tea Dno said...

memang tak patut okeh lelaki tu buat camtu, meh nak sunatkan lelaki tu kali kedua. huhuhh.

Sya_Merpati Putih 88 said...

lelaki pisau cukur cam nie patut di tiggalkan aje..geram pualk bile bace nie..GRRR...

ct kektus said...

so sweet nya dia reti buat kek batik. ;)

tia @ Ini Kisah Tia said...

memang mintak penyepak doew !

 
\\ALL RIGHT RESERVED. Copyright@ HAK MILIK AFIFAH ALIAS//
Full Designed by eyfaaliasstory.blogspot.com