Tuesday, June 21

"Abang tunggu mak di syurga ya?"

Assalamualaikum.

Tadi masa blog walking blog mereka yang rajin mengomen blog eyfa ni. Eyfa ada terbaca satu entry tu, tajuk dia macam tajuk kat atas ni. Pertama kali eyfa baca entry sambil menangis. Serius kesahnya sedih sangat. Eyfa yang brutal ni pun boleh menangis. Tak tahu lah kalau korang tak ada perasaan kan. Huhuhu.

Nak tahu apa yang sedih sangat? Jom kita baca sebentar.


"Bertubi-tubi Mak terima takziah daripada tetamu yang datang. Abang nak tahu? Ada satu soalan yang mereka tanya kan kepada emak.

Soalan tu terngiang-ngiang di telinga emak ; tanya mereka "Kakak uruskan jenazah anak kandung sendiri tapi setitis air mata pun tak jatuh ke pipi? Kenapa kakak tidak menangis?" Itu lah soalan mereka abang.

Mereka hairan kenapa emak tak menangis sebaliknya tak lekang dengan senyuman. Kenapa emak masih mampu tersenyum di saat memangku sekujur tubuh yang pernah berada dalam rahim mak..........."

Sambungannya korang boleh baca di nuruljannahsulaiman.blogspot.com
KBAI~

P/S : Jom sedekahkan AL-FATIHAH untuk arwah abang :'(

16 comments :

ezy.xixii said...

sebak bace cerita tu..
mmg sedih giler..
hurmm

Mr.Superman said...

sedih.. T_T

Unknown said...

@Cik Ezy

hm. kalau eyfa kat tmpt mak dia. xtau la nak buat cmne.

Unknown said...

@Abang Stalker

tu lah pasal. hmm

Nj anna said...

terime kasih.. bg sume org bace.. dan sedekahkan alftihah utk abg ...

Unknown said...

@foll0w ana.. ;)

hm. yea. Al-Fatihah untuk arwah :'(

kura said...

sedih. sobs.

syarifahsidrus said...

sedihnya, al fatihah :(

Unknown said...

@kura

jom sedekatkan Al-Fatihah utk arwah.

Unknown said...

@syarifahsidrus

:) terima kasih.

Tea Dno said...

hmm, mmg sedih. TT_TT

Unknown said...

@Tea

dah baca ke? Al-Fatihah :(

Ayu Mohd said...

sedihnya...mleleh air mata... Al-fatihah..

Unknown said...

@Ayu Mohd

thanks baca :)

Tea Dno said...

al-Fatihah. untung mak bpk dia, anak tu blh doakn utk mereka nt. :)

Unknown said...

@Tea

:)

 
\\ALL RIGHT RESERVED. Copyright@ HAK MILIK AFIFAH ALIAS//
Full Designed by eyfaaliasstory.blogspot.com