Wednesday, June 15

Melayu memang mudah lupa.

Assalamualaikum.

Betul lah DR. M cakap melayu ni mudah lupa. Sebab apa eyfa pn cakap melayu mudah lupa? Meh nak story mory sikit. Meh sini duk rapat-rapat sikit meh. Jangan takut eyfa tak makan orang. Eyfa makan Chicken Chop aje. Selere amerika kan? Jangan jeles okay? HAHA =p

PADA SUATU HARI..............
ADA SORANG MAKCIK NI.


DUA BULAN KEMUDIAN.


Padahal baru aje makcik tu tanya eyfa dua bulan lepas. Bila jumpa balik aje asik tanya benda yang sama. Eyfa rasa dah banyak kali kot dia tanya. Setiap kali jumpa. Makcik makcik! Penat lah nak jawab soalan yang sama setiap kali jumpa makcik. 

Eyfa rasa tiap kali jumpa makcik ni lepas ni eyfa nak buat macam bawah ni :


Haaa. Tulis atas manikad, bila makcik tu tanya je eyfa tunjuk manilakad tu, senang sikit. Takde lah penat mulut nak jawab banyak-banyak kali. Tak pun eyfa nak kasi manilakad tu kat makcik tu, senang tiap kali jumpa boleh suruh makcik tu baca je manilakad eyfa kasi tu. HAHA. Sorry makcik.

KBAI~

32 comments :

Cik Ezy said...

mmg macik 2 mudah lupe..
ekeke

tia @ Ini Kisah Tia said...

haha . mak cik tu dah nyanyuk kot :)

EYFAalias said...

@Cik Ezy

hahahaa. penat nak jawab soalan sama je :(

EYFAalias said...

@tia @ Ini Kisah Tia

makcik tu baru 40 something xkan da nyanyuk tia? huhu

nelly said...

dah tua kan ~
=='

siti kektus said...

dia saje nak beramah mesra ngan eyfa tu, tapi dia tak de idea, tu yg asek tanya je, haha ;)

EYFAalias said...

@nelly

takde la tua sangat pn. huhu

nurul_atiqah said...

hehe. makcik2 mmg mcm tuh. nak cube jugak lah. hee.

singgah sini. :)

EYFAalias said...

@siti kektus

hahahaa. beramah mesra nak buat menantu xpe gak siti. ahaha

EYFAalias said...

@nurul_atiqah

sila lah cuba. tips terbaik dr ladang. ahaaa

syarifahsidrus said...

makcik tu jumpa ramai sangat orang kot..hehe

EYFAalias said...

@syarifahsidrus

hahaa. entah la. agaknya la kot.

Freaky said...

try eyfa test jumpa die setiap minggu. tanya lagi x mcm tu

rosliza rubee said...

makcik nyayok..hahahah

Syazana Justme said...

bgs jgk taktik 2..mmg bosan kan jawab benda yg sama.kalau balik kampung time raya,jmpe makcik2 tu,lagi jenuh nak menjawab..hehe

EYFAalias said...

@Freaky

eyfa jumpa dia time dia dtg kedai eyfa ke :)

EYFAalias said...

@rosliza rubee

ahhahaha

EYFAalias said...

@Syazana Justme

haaa. tau xpe. time balik kg lagi penat nak jawab :((

shiema sufian said...

alaaaa. makcik mudah lupe. so kene fham lah ye.

EYFAalias said...

@shiema sufian

tengah cuba paham la ni. ehehhee

gadis melayu said...

biasala org tua2.. byk bnda kena igt.. tue yg bnda2 cmtue susah nk igt.. huhuhu..

anismelon said...

huhu..anis pon salu gitu..ade staf kat opis sorg..tny anis benda yg same..pnt la gk kn..tp sbr jela..org tua kn..:)

EYFAalias said...

@gadis melayu

hahahaa. agaknya lah kot :d

EYFAalias said...

@anismelon

anis pn kena gak cmni? hehehe. sbr je la.

Ninie Dora said...

ninie slalu kena cmni owww..
perrgghh tension..
pdhal bkn dia xtau tp sje je cari topik usha2 ninie..
kdg2 tu tegur ninie sbb nk usha ninie pakai ape sbb nk senang laa nk cite kt anak dia & esok2 bole laa ank dia tiru ninie :)
hahaah.. xfhm kn org cmni...

EYFAalias said...

@Ninie Dora

memang banyak org kena mcm ni. ehehee

azrijohan said...

just pikir positif..
die nak tegur..tp xde point
nak merapatkan silaturrahim

ArulchelseA said...

budak:"sblum mak cik tnye sy dah tau dah.."
mak cik:"??????"

EYFAalias said...

@azrijohan :)

EYFAalias said...

@ArulchelseA

ahhahaa. makcik tu blur :D

.m y z. said...

haha nakal betul kak eyfa! doodle tu lukis sendiri ke? comel gilosss :D

EYFAalias said...

@.m y z.

a'ah lukis sndri tu pasal la kejap muka lain, kejap lain. ahahahhaa.

 
\\ALL RIGHT RESERVED. Copyright@ HAK MILIK AFIFAH ALIAS//
Full Designed by eyfaaliasstory.blogspot.com