Monday, May 23

MEATBALL IKEA 'TAK HALAL'?

Assalamualaikum.


Siapa sini suka makan meatball dekat Ikea? Dengar cerita tak halal. Betul ke? Eyfa baru tahu. Itu pun lepas baca blog RARA. Err. Korang semua dah tahu eh? Eyfa ajelah yang tak tahu lagi ni? Cisss! Bedebah punya Ikea. Dah pelahab eyfa duk melantak meatball tu baru nak cakap tak halal ! Eee aii. Geram sungguh ! Tapi tak apa sebab dulu nenek eyfa pernah cakap KALAU KITA TAK TAHU MAKANAN TU HARAM, KITA TAK BERDOSA. Fuhh! Naib baik.

Tapi lepas ni kena berhati-hati lah sebab kat Malaysia ni dah terlampau banyak kes macam ni. Hmm. Lepas ni makan nasi lauk ikan masin ajelah. Tak payah nak bajet mat salleh makan meatball dah. HAHA.

15 comments :

FaeQ.MucN said...

MEATBALL NI skrg dah halal lah..
jgn risau. rujuk artikal ni..... http://hanspunyablog.blogspot.com/2011/05/meatball-ikea-tak-halal.html
lepas ni boleh lah makn lagi... haha!!

EYFAalias said...

halal eh? wahh. pas ni leh makan lagi. ehhee

joegrimjow said...

sbb ball kot xhalal
hehe

jemput2
Jom join contest senang ni, menang sehingga RM500 =)

b a m b a m ' s said...

nsb baik bukan peminat tegar ikea meatball..huhuhu

Cik Miera said...

tu la.. tau dr twitter hanis.. tp kdg2 rumors je kan..

Cik Ezy said...

kdg2 ade jgk kabar angin psl halal haram ni..
kene betol2 tau mnde tu haram ke x..

rara pinkmafia said...

eyfa...tu lah pasal kan.dh mcm tak selamat dh negara kite ni.nama je nagara islam.hmm ntah lah.

ArulchelseA said...

tk tau la plak..kdg2 min bedal je..hehe

tia @ Ini Kisah Tia said...

bia betol eyfa ?

Mrs. Farhan said...

aiiyoooo. kalo sume x halal, mmg kena makan nasi je la.huhuhuk.

EYFAalias said...

tia. eyfa pn xtahu sgt. dgr2 cita je.

Hans said...

dah halal dah :-)

Meatball IKEA Halal

.m y z. said...

nasib baik tak pernah makan kat IKEA. jejak kaki pun tak pernah. kak eyfa nak tau tak, ziema ingatkan IKEA tu just tempat jual perabot je tau. rupa2 nya ada tempat makan2 sekali.

Amni said...

dengarnya dah ada keluar fatwa cakap halal kan.. check berita hati ni.. hehehhe

Anonymous said...

Thanks very considerably!! It is extremely interesting ~

 
\\ALL RIGHT RESERVED. Copyright@ HAK MILIK AFIFAH ALIAS//
Full Designed by eyfaaliasstory.blogspot.com